Saturday, November 04, 2006

complicaciones

Growing up, I think my first real exposure to Afro-Cuban music was an old Mongo Santamaria double-LP called Afro Roots which my parents had. I've gotten a bit more into Mongo Santamaria since then but I can't really call myself a fan. But I do really enjoy his album Our Man in Havana and in particular I think all the guaguancos on that album are amazingly beautiful.

The last piece on the album is a guaguanco called Complicaciones:

Que yo no quiero más complicación
La vida me traicionó

Yo la quería, ella también a mi
Yo la quería, ella también a mi
Y en un momento importuno
Ella se marchó

La mujer es como el pan
Que hay que comer lo caliente
Se lo deja enfriar
Ni el diablo le meta el diente
Quince años yo tenía
Cuando por primera vez
Dí mi voz a conocer
Y mi lírica poesía

Que yo no quiero más complicación
La vida me traicionó

No quiero complicación
La vida me traicionó


I'm just in that kind of mood.

No comments: